Maxime Gilbert begon in 2009 zijn eigen IT-dienstenbedrijf. Het bedrijf hield zich destijds bezig met de installatie van commerciële beheersystemen, productiesystemen en websites. Maxime Gilbert legt uit hoe zijn bedrijf is geëvolueerd met de opkomst van de online verkoop: “In 2019 beseften we dat, ondanks de vooruitzichten van e-commerce, veel KMO’s het moeilijk vonden om een partner te vinden voor de creatie van websites met geavanceerde functionaliteiten. Veel klanten hadden al twee of zelfs drie mislukte websiteprojecten gehad voordat ze ons ontmoetten. Dus besloten we ons uitsluitend te richten op e-commerce website ontwikkeling en creëerden we WiMakeIT.

WiMakeIT, Magento expert

Er zijn veel online verkoopoplossingen. WiMakeIT wijdt haar activiteit aan de ontwikkeling van E-commerce websites en wil concurrerende oplossingen aan haar klanten aanbieden. Daarom heeft WiMakeIT natuurlijk de technische keuze gemaakt om uitsluitend met de Open Source oplossing Magento te werken, erkend als één van de krachtigste E-commerce platformen ter wereld. Dit CMS maakt de ontwikkeling van rechtenvrije E-commerce websites mogelijk, met talrijke functionaliteiten die de gebruikers ervan alle controle en flexibiliteit geven die ze willen over hun website. Magento is toegankelijk voor elke onafhankelijke, kleine of grote onderneming en wordt ook gebruikt door de grootste accounts zoals Coca Cola, Louboutin, Samsung of Nespresso.

Mr. Gilbert: “Wij zijn het enige agentschap in Wallonië dat zich toelegt op Magento en gecertificeerd is door Adobe. Wij waren verrast door het feit dat deze oplossing in Wallonië nog maar net bekend is, terwijl ze in Vlaanderen en alle buurlanden al op grote schaal wordt gebruikt.

Nee tegen handmatige taken!

Bij WiMakeIT maken de consultants jacht op de handmatige taken van hun klanten. Het synchroniseren van nieuwsbriefabonnees, het voeden van de Facebook-productcatalogus, het aanmaken van producten of het invoeren van bestellingen zijn allemaal voorbeelden van taken die geautomatiseerd moeten worden. “De e-tailer moet zich concentreren op taken die echt waarde toevoegen: gebruikersgedrag analyseren, reageren op klanten, inspelen op acties van concurrenten, nieuwe markten testen, enz.” legt Gilbert uit.

Succes zit in de details

Als u een online schoenen- of kledingwinkel wilt beginnen, is het heel eenvoudig om een oplossing te vinden waarmee u uw producten online kunt presenteren en verkopen (sociale netwerken, marktplaatsen, enz.). Dit zal echter niet voldoende zijn om een duurzaam bedrijf te ontwikkelen en een aanzienlijk marktaandeel op de concurrenten te veroveren. “E-commerce vereist niet alleen een professionele etalage, geavanceerde functies om de gebruikerservaring te optimaliseren, maar ook een E-marketingstrategie en een doordachte productpositionering.  Deze aspecten worden altijd benadrukt en geanalyseerd door ons team wanneer een klant een beroep doet op onze diensten.

Artikel gepubliceerd in Trends Tendances op 10 november 2022

461 maal gelezen

We zijn gecertificeerd